SELAMAT DATANG - WELCOME - WILLKOMMEN

SELAMAT DATANG - WELCOME - WILLKOMMEN - ترحيب

Contoh berita kematian bahasa melayu

 "Meninggal Dunia: Encik Mohd Ali Bin Abdullah"

Kuala Lumpur, 29 November 2023

Dengan penuh kesedihan, kami mengumumkan berita kematian Encik Mohd Ali Bin Abdullah, berusia 72 tahun, yang telah kembali ke rahmatullah pada hari Jumaat, 28 November 2023. Almarhum meninggalkan kita di rumahnya di Taman Seri Indah, Kuala Lumpur, setelah berjuang melawan penyakit yang dideritanya.

Almarhum adalah seorang suami yang penyayang, bapa yang setia, dan seorang tokoh masyarakat yang aktif. Beliau dikenali sebagai individu yang sentiasa memberikan sokongan kepada keluarga dan komunitinya. Kehilangan beliau akan dirasakan tidak hanya oleh keluarga, tetapi juga oleh semua yang mengenali dan menyayangi beliau.

Jenazah Encik Mohd Ali kini disemayamkan di Masjid Al-Munir, Taman Seri Indah. Prosedur pemakaman akan dijalankan selepas solat Jumaat esok, 30 November 2023. Semua saudara-mara, rakan-rakan, dan kenalan yang ingin memberikan penghormatan terakhir dan mendoakan almarhum dipelawa hadir.

Kami mendoakan semoga roh almarhum diterima di sisi Allah SWT dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Semoga keluarga yang ditinggalkan diberi kekuatan dan kesabaran untuk menghadapi ujian ini.

Untuk maklumat lanjut mengenai prosesi pemakaman, sila hubungi Encik Ahmad (012-3456789) atau Puan Fatimah (011-87654321).

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un.

Tidak ada komentar:

Ads By Google

ADVERTISEMENT